![]() |
|
Nieuwsbrief Sales University |
|
![]() |
|
IBM Business Partner Software Sales University van startEind april 2011 is IBM gestart met Software Sales University voor Business Partners. Het programma loopt tot eind december. Met deze nieuwsbrief houden we u op de hoogte van de activiteiten en resultaten. De eerste groep deelnemers bestaat uit 25 accountmanagers en DGA's van partnerbedrijven. Naast sales coaching organiseren we enablement sessies over de IBM brands. Doel hiervan is dat de deelnemers prospecting tot een structureel en succesvol onderdeel van hun werk maken. De resultaten tot dusver zijn bemoedigend. Uit een eerste telefonische enquête blijkt dat alle deelnemers enthousiast zijn. Binnenkort begint de tweede fase waarin ook account managers van IBM aanschuiven om na te gaan hoe ze samen met de deelnemers kunnen optrekken bij het genereren en verzilveren van leads. |
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
Gerlof Du Bois: Van bytes naar business"Belangrijk is dat de deelnemers zich niet alleen richten op IT-verantwoordelijken bij prospects, maar ook op business managers", stelt Gerlof Du Bois, die als Channel Manager IBM Business Solutions verantwoordelijk is voor het initiatief. "Dat was een van de onderwerpen op de bijeenkomst van 19 mei op Landgoed Staverden in Ermelo. Daar verzorgde Hans Boom een workshop over de verkoop van software vanuit bedrijfsdoelstellingen. Daarbij kwamen alle stappen aan de orde. Eerst is het zaak om uit te vinden welke business manager(s) je bij de klant moet zien te spreken. Vervolgens is het zaak dit gesprek zo goed mogelijk voor te bereiden en tenslotte is het belangrijk dat je doorzet om een deal rond te maken. ![]() |
|
Hanswerner Davids: Uit de comfort zoneSales coach Hanswerner Davids stelt dat de deelnemers moeten leren uit hun comfort zone te stappen. "De tijd is voorbij dat IT zichzelf verkoopt en je hooguit de IT-verantwoordelijke hoeft te kennen. We laten de deelnemers eerst een goede selectie maken van bedrijven die in de markt zijn voor hun brands en misschien al in hun netwerk zitten. Vervolgens gaan ze daadwerkelijk bellen, vaak in ons bijzijn. Meestal zijn het cold calls. Daarna gaan we de call analyseren en geven de deelnemers adviezen. Doorzetten is vaak het advies. Soms heb je wel drie telefoontjes nodig voor je een afspraak met de juiste mensen hebt. Wat enablement betreft zetten we uiteraard deelnemers die zich op dezelfde branche richten bij elkaar in een sessie. Dat het programma werkt blijkt uit de pipeline die we in een maand bellen hebben gecreëerd: een ongewogen omzet van zo'n 2,5 miljoen euro!" Check de agenda van de Sales UniversityKlik hier om te bekijken welke Sales University bijeenkomsten zijn gepland voor de komende maanden. |
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() Drie deelnemers stellen zich voor |
|
![]() DevoteamDe Devoteam Group telt opereert met circa 4500 medewerkers in 23 landen
Deelnemers Jeroen Thijs en Marc Graveland bieden vanuit de business unit Den Haag tools voor
Requirements Management en Portfolio Management, in combinatie met detachering van ervaren professionals.
De kennis die ze opdoen legt de basis voor verdere uitbreiding van de dienstverlening en licentieverkoop
van Doors.
![]() E-mergoE-mergo staat voor 'getting things done': kwaliteit in combinatie met een
pragmatische aanpak. De dienstverlening wordt onderscheiden in Vandaag (gebruikersgemak en onderhoudbaarheid
van BI-omgevingen), Morgen (mensen en de middelen om informatiebeleid optimaal te ondersteunen) en Overmorgen
(adviseren over toekomstvaste architecturen).
![]() ImtechImech ICT Integrated Solutions realiseert met zo'n 100 gedreven professionals
oplossingen voor ambitieuze opdrachtgevers op basis van IBM- en Microsoft technologie. Het gaat om innovatieve
oplossingen die zijn gebaseerd op drie thema's: Connect, Socialize en Integrate. De integratie van informatie
voor mensen, systemen en processen is dus de sleutel voor de oplossingen.
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
BPM heeft de toekomst, IBM is er klaar voorBusiness Process Modelling is hot en zal dat de komende jaren ook blijven aldus Gartner. Begrijpelijk, want bedrijven zoeken oplossingen waarmee ze wendbaar kunnen inspelen op externe en interne ontwikkelingen. IBM legt daarvoor de basis met software als WebSphere Lombardi Edition, IBM Blueworks Live! and WebSphere ILOG Business Rule Management Systems software. Wilt u zich nader informeren over de propositie, het lead-aanbod en de verkoopscenario's, klik dan hier |
|
![]() |
|
![]() |